First world shoe problems: Wat te doen bij pijnlijke voeten?


Het leven van een shoe addict komt met voor en nadelen, bij Sarenza weten we dat maar al te goed. Natuurlijk, we hebben een ruime keuze aan schoenen in onze selectie (is 50 paar eigenlijk te veel?), voor iedere gelegenheid is er een paar (of drie paar) en (online) shoppen voor schoenen is gewoon ZO rustgevend.

Helaas brengt het verzamelen van schoenen ook problemen met zich mee. En dan hebben we het niet alleen over vriendjes die vervelende vragen stellen zoals ‘had je die niet al?’ en je bankrekening die je forceert om je af te vragen of je écht nog een 4e paar witte sneakers nodig hebt… Nee, sommige problemen zijn domweg praktisch van aard. Denk: ‘Help! Een vlek op mijn favoriete laarzen’ of ‘Dit zijn mijn favoriete pumps maar ze doen ZOveel pijn’. Het goede nieuws, problemen zijn daar om opgelost te worden en bij Sarenza weten we hoe!

Daarom deze keer antwoord op de vraag,’wat te doen bij pijnlijke voeten’.

pijnlijke voeten

Het probleem

Leuk hoor die torenhoge pumps, stiletto sandalen en charmante gehakte laarsjes, maar je voeten denk daar soms toch anders over. Hoewel ze fantastisch staan, pijnlijke en gezwollen voeten zijn bijna onvermijdelijk. Maar zelfs zonder hakken moeten we er aan geloven; na een lange werkdag, een avondje dansen of een intensieve sportsessie hebben we allemaal wel eens last van zere voeten. Wat doen we onszelf toch aan…

De oplossing

First things first: schoenen uit en voeten omhoog. Maar dat deed je waarschijnlijk automatisch al.

Andere tips zijn:

*Neem een lauwwarm (voeten)bad waarin je twee aspirientjes doet

* Een warm voetenbad met salie thee of etherische olie met pepermunt kan ook wonderen doen

* Is de pijn extreem? Koelen! Neem een zak bevroren doperwten of ijsblokjes en leg ze op je voeten

*Leg voordat je gaat slapen een kussen onder je voeten zodat ze net wat hoger liggen.

*Voetgymnastiek! Ga bijvoorbeeld ca 50 seconden op de punten van je tenen staan en kom dan weer langzaam omlaag; nadat je voeten opnieuw plat op de grond staan, draai je ze ongeveer twintig keren naar buiten, door de zijkanten tegen de grond te drukken.

*Als je nog geen genoeg hebt gekregen: Laat je lichaam voorzichtig een tiental keren naar voren en achteren hellen terwijl je voeten goed recht staan en je voeten evenwijdig zijn. Strek ten slotte je benen en houd ze verticaal tegen een muur gedurende enkele minuten.

Staat jouw shoe problem er niet bij? Meer oplossingen vind je in onze onderhoudsgids, check ook ons vorige artikel, en houd de blog zeker goed in de gaten!

Heb jij nog andere tips tegen pijnlijke voeten? Laat het ons weten in de comments!

Ik reageer

*


*

Reageer: